Nome da Atividade
ACADEMIC PRESENTATIONS IN ENGLISH
CÓDIGO
99980013
Carga Horária
68 horas
Tipo de Atividade
DISCIPLINA
Periodicidade
Semestral
Modalidade
PRESENCIAL
Unidade responsável
CARGA HORÁRIA TEÓRICA
1
CARGA HORÁRIA PRÁTICA
3
FREQUÊNCIA APROVAÇÃO
75%
CARGA HORÁRIA OBRIGATÓRIA
4
CRÉDITOS
4

Ementa

Originally conceived for graduate students, the course "Academic Presentations in English" seeks to develop comprehension and production strategies for oral academic genres (e.g., presentations for events and internal seminars) in English, as well as enable the practice of linguistic resources commonly used in these genres. By the end of the course, students will be able to deliver two presentations in English. This course aims to enhance students' participation in English academic practices by producing oral genres efficiently and autonomously.

Objetivos

Objetivo Geral:

.

Conteúdo Programático

1. Scientific communication. Writing and orality.

2. Oral academic genres. Comprehension and speaking strategies.

3. Production, revision, and delivery of oral presentations.

Bibliografia

Bibliografia Básica:

  • MACHADO, A. R.; ABREU-TARDELLI, L.; LOUSADA, E. Planejar gêneros acadêmicos. São Paulo: Parábola, 2005. MACHADO, A. R.; ABREU-TARDELLI, L.; LOUSADA, E. Trabalhos de pesquisa. São Paulo: Parábola, 2007. McCARTHY, M.; O'DELL, F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. MONTES, S.; NAVARRO, F. (Eds.). Hablar, Persuadir, Aprender: manual para la comunicación oral en contextos académicos. Chile, 2019. MOTTA-ROTH, D.; HENDGES, G. R. Produção textual na universidade. São Paulo: Parábola Editorial, 2010. PINHO, J. R. D. (Org.). A oralidade no ensino de línguas estrangeiras. São Paulo: Parábola Editorial, 2022. UNIVERSIDADE FEDERAL DE PELOTAS. Vice-Reitoria. Coordenação de Bibliotecas. Manual de normas UFPel para trabalhos acadêmicos. Pelotas, 2019. Revisão técnica de Aline Herbstrith Batista, Dafne Silva de Freitas e Patrícia de Borba Pereira. Disponível em: https://wp.ufpel.edu.br/sisbi/files/2019/06/Manual.pdf. Acesso em 05 jun. 2022. VIEIRA, F. E.; FARACO, C. A. Escrever na universidade 1 – fundamentos. São Paulo: Parábola Editorial, 2019. VIEIRA, F. E.; FARACO, C. A. Escrever na universidade 2 – texto e discurso. São Paulo: Parábola Editorial, 2019. WALLWORK, A. English for Academic Correspondence and Socializing. New York, Dordrecht, London: Springer, 2011. WALLWORK, A. English for Presentations at International Conferences. New York, Dordrecht, London: Springer, 2016.

Página gerada em 18/05/2024 07:59:58 (consulta levou 0.117139s)