Nome da Atividade
INGLÊS III
CÓDIGO
20000357
Carga Horária
60 horas
Tipo de Atividade
DISCIPLINA
Periodicidade
Semestral
Unidade responsável
CARGA HORÁRIA EAD
0
CARGA HORÁRIA EXERCÍCIOS
0
CARGA HORÁRIA OBRIGATÓRIA
4
CARGA HORÁRIA PRÁTICA
0
CARGA HORÁRIA TEÓRICA
4
CRÉDITOS
4
FREQUÊNCIA APROVAÇÃO
75%
NOTA MÉDIA APROVAÇÃO
7
Ementa
Desenvolvimento das habilidades de produção e de recepção do registro oral e escrito da língua inglesa para o Curso de Relações Internacionais, visando à competência comunicativa em nível intermediário. Atividades complementares dirigidas à área específica em formação.
Objectives
Objetivo Geral:
GERAL: Desenvolver as habilidades de produção e recepção do discurso oral e escrito em língua inglesa, visando ao desenvolvimento das competências linguísticas nos aspectos gramaticais, discursivos e estratégicos em nível intermediário.ESPECÌFICO: Solidificar e ampliar vocabulário referente à área de Relações Internacionais, mediante realização de atividades comunicativas elaboradas a partir do conteúdo linguístico do semestre.
Conteúdo Programático
Past Tense; Used to for habitual actions
Expressions of quantity with countable and uncountable nouns; too many, too much, fewer, less, more, not enough; indirect questions from Wh- questions
Evaluations and comparisons with adjectives; not... enough, too, (not) as... as; Evaluations and comparisons with nouns: not... enough, too much/many..., (not) as much/many... as; wish
Simple Past vs. Present Perfect; Sequence adverbs: first, then, next, after that, finally
Future with Going to and Will; Modals for necessity and suggestion: must, need to, (don’t) have to, ought to, -‘d better, should (not)
Two-part verbs; will for responding to requests; Requests with modals and Would you mind...?
Infinitives and gerunds for uses and purposes; Imperatives and infinitives for giving suggestions
Relative clauses of time; Adverbial clauses of time: when, after, before
Expressions of quantity with countable and uncountable nouns; too many, too much, fewer, less, more, not enough; indirect questions from Wh- questions
Evaluations and comparisons with adjectives; not... enough, too, (not) as... as; Evaluations and comparisons with nouns: not... enough, too much/many..., (not) as much/many... as; wish
Simple Past vs. Present Perfect; Sequence adverbs: first, then, next, after that, finally
Future with Going to and Will; Modals for necessity and suggestion: must, need to, (don’t) have to, ought to, -‘d better, should (not)
Two-part verbs; will for responding to requests; Requests with modals and Would you mind...?
Infinitives and gerunds for uses and purposes; Imperatives and infinitives for giving suggestions
Relative clauses of time; Adverbial clauses of time: when, after, before
Bibliografia
Bibliografia Básica:
- RICHARDS, Jack C.; HULL, Jonathan; PROCTOR, Susan. Interchange 2. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. 4th Edition. LONGMAN Dicionário Inglês-Português, Português-Inglês. Pearson Education Limited, 2002. MURPHY, R. English Grammar in Use: Intermediate. Cambridge University Press, 2000. OXFORD Advanced Learner's Dictionary. Oxford University Press, 2007. SWAN, M. Practical English Usage. Oxford University Press, 2005. BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTAR Textos diversos relacionados a Relações Internacionais.